Ελευθέριος Κολομτσάς | Ειδικός Καρδιολόγος – Εντατικολόγος | 📞 213 0 251425, 6947434350 info@cardiometabolism.gr

Με βάση τη μεσογειακή διατροφή, που προτείνεται ως η καταλληλότερη για την καρδιαγγειακή υγεία, τα γεύματα ζυμαρικών θα πρέπει να περιορίζονται για τους ενήλικες σε ένα – δύο γεύματα την εβδομάδα (τα παιδιά και οι έφηβοι χρειάζονται υδατάνθρακες σε καθημερινή βάση και… δικαιούνται περισσότερες μακαρονάδες).

Δεν είναι όμως όλα τα πιάτα ζυμαρικών όμοια: υπάρχουν συνταγές που αγαπούν την καρδιά σας περισσότερο από άλλες! Παρακάτω σας προτείνουμε δύο τέτοια πιάτα ζυμαρικών, που θα τα αγαπήσετε κι εσείς και η καρδιά σας.

Το πρώτο είναι η πατροπαράδοτη μακαρονάδα με κόκκινη σάλτσα, μια συνταγή πολύ εύκολη και γρήγορη στην ετοιμασία της. Οι ερευνητές που μελετούν τη μεσογειακή διατροφή θεωρούν την κόκκινη σάλτσα ντομάτας ως ένα από τα μεσογειακά μυστικά μακροζωίας!

Η δεύτερη συνταγή ικανοποιεί την όρεξή σας για ένα πιο εκλεπτυσμένο πιάτο, και συνδυάζει ιδανικά τα ζυμαρικά με το σολομό. Μια συνταγή που θα αρέσει ακόμη και σε όσους δεν συμπαθούν το σολομό, καθώς τα υπόλοιπα υλικά καταστέλλουν την έντονη γεύση του. Τα υλικά βρίσκονται εύκολα σε τυποποιημένη μορφή (καπνιστός σολομός, κονσέρβα σπαράγγια).

Αν θέλετε μια ακόμη πιο υγιεινή προσέγγιση, χρησιμοποιήστε ζυμαρικά ολικής άλεσης. Σε κάθε περίπτωση, να θυμάστε ότι τα ζυμαρικά μπορούν να είναι νόστιμα και υγιεινά ταυτόχρονα!

Κόκκινη σάλτσα ντομάτας για ζυμαρικά

Κολομτσάς | Καρδιομεταβολισμός| υπέρταση| καρδιολόγος ΥΛΙΚΑ

  • ελαιόλαδο
  • ένα μέτριο κρεμμύδι ψιλοκομμένο
  • φρέσκια ντομάτα αλεσμένη ή ένα κουτί χυμό ντομάτας
  • ξύλο κανέλας, 5 μπαχάρια,
  • μισό κουταλάκι σούπας κοφτό σκόρδο
  • αλάτι, πιπέρι
  • μισό λεμόνι

ΕΚΤΕΛΕΣΗ

Καλύπτετε τον πάτο της κατσαρόλας με ελαιόλαδο και τσιγαρίζετε ελαφρά το κρεμμύδι. Προσθέτετε τη φρέσκια ντομάτα, τα μπαχαρικά, το σκόρδο και το αλατοπίπερο. Αφού αρχίζει να κοχλάζει, χαμηλώνετε τη φωτιά ώστε να μην τινάζει η σάλτσα αλλά να συνεχίζει να βράζει ήρεμα. Προσθέτετε το λεμόνι. Αφήνετε να βράσει για 4-5 λεπτά και αν χρειάζεται προσθέτετε λίγο νερό.

ΣΥΜΒΟΥΛΗ: αποφύγετε την προσθήκη ζάχαρης στη σάλτσα. Για να κόψουμε την έντονη γεύση ντομάτας, προτιμούμε το λεμόνι.

Ζυμαρικά με σολομό και σπαράγγια

ΥΛΙΚΑ Κολομτσάς | Καρδιομεταβολισμός| υπέρταση| καρδιολόγος

  • ζυμαρικά της αρεσκείας σας, προτείνουμε ταλιατέλες ή λινγκουίνι
  • 200 γρ σολομού κομμένο σε μπουκιές (ο καπνιστός σολομός είναι μια εύκολη και γρήγορη λύση)
  • 3-4 κουταλιές ελαιόλαδο
  • μισό μέτριο κρεμμύδι ψιλοκομμένο
  • 4-5 σπαράγγια βρασμένα, καθαρισμένα και κομμένα σε μπουκιές (δοκιμάστε σπαράγγια κονσέρβα για μεγαλύτερη ευκολία)
  • ένα σφηνάκι βότκα ή γλυκό λευκό κρασί
  • 150 ml κρέμα γάλακτος light
  • 1 κουτάλα της σούπας νερό από τα ζυμαρικά
  • φρέσκο άνηθο
  • αλάτι, πιπέρι
  • μισό λεμόνι

ΕΚΤΕΛΕΣΗ

Βράζετε τα ζυμαρικά. Παράλληλα, σε τηγάνι ρίχνετε το ελαιόλαδο και τσιγαρίζετε τα κρεμμυδάκια με το σολομό και τα σπαράγγια για 3 λεπτά. Σβήνετε με τη βότκα ή το κρασί. Προσθέστε την κρέμα γάλακτος, αλάτι, πιπέρι και το χυμό του λεμονιού. Αφήνετε να κοχλάσει ελαφρά και να πήξει λίγο η σάλτσα, για άλλα 3-4 λεπτά. Αν χρειαστεί να αραιώσετε την σάλτσα, προσθέστε νερό από τα ζυμαρικά σας.

Κατεβάστε το τηγάνι από τη φωτιά και ανακατέψτε τη σως με τα βρασμένα ζυμαρικά. Σερβίρετε με μια γενναία δόση ψιλοκομμένο άνηθο.