Ελευθέριος Κολομτσάς | Ειδικός Καρδιολόγος – Εντατικολόγος | 📞 213 0 251425, 6947434350 info@cardiometabolism.gr

Γράφει ο Ελευθέριος Κολομτσάς

Το καλοκαίρι κάνει καλό στην καρδιά! Πέντε καλοκαιρινές συνήθειες ωφελούν την καρδιακή λειτουργία, χωρίς να απαιτούν προσπάθεια:

  • Ψαροφαγία: Ψαράκι και θαλασσινά δίπλα στη θάλασσα; Καλή ιδέα! Τα ψάρια περιέχουν πολλά Ω3 λιπαρά που συμβάλουν στον έλεγχο της χοληστερίνης. Συνολικά, μια υγειινή και ελαφριά διατροφή πλούσια σε ψάρι και θαλασσινά ταιριάζει με την καλοκαιρινή διάθεση και ταυτόχρονα συμβάλει στην καλή υγεία της καρδιάς. Προτιμήστε τα ψητά, αποφύγετε τα τηγανητά για ακόμη μεγαλύτερο όφελος.
  • Κολύμβηση και παιχνίδι στην παραλία: Η κολύμβηση, τα θαλάσσια σπορ, οι ρακέτες, το περπάτημα στην άμμο, αποτελούν μορφές μέτριας έντασης άσκησης που περιορίζουν το οξειδωτικό στρες και τις ελεύθερες ρίζες στον οργανισμό. Φροντίστε κάθε μέρα να κάνετε  λίγο πιο έντονη τη δραστηριότητά σας για 15-30 λεπτά. Κολυμπήστε πιο έντονα, περπατήστε με γρήγορο ρυθμό στην άμμο, παίξτε μπάλα ή ρακέτες στο νερό – να θυμάστε μόνο να μην ενοχλείτε τους άλλους λουόμενους!
  • Καλοκαιρινά φρούτα: Το καλοκαίρι μας φέρνει νοστιμότατα φρούτα για όλα τα γούστα, όπως τα κεράσια, τα ροδάκινα και τα βερύκοκα, το πεπόνι και το καρπούζι, κι αργότερα τα σταφύλια. Είναι τα καλοκαιρινά superfoods που προσφέρουν βιταμίνη Α και C, κάλιο και χολίνη, ουσίες που μειώνουν τη φλεγμονή, έχουν αντιοξειδωτική δράση και περιορίζουν την υπέρταση. Παράλληλα, καθώς είναι φρούτα πλούσια σε νερό, ενυδατώνουν τον οργανισμό.
  • Έκθεση στον ήλιο: Η έκθεση στον ήλιο είναι απαραίτητη για τη δημιουργία βιταμίνης D, η έλλειψη της οποίας προκαλεί στην καρδιά τις ίδιες επιπτώσεις με την υψηλή χοληστερίνη, και συνδέεται με την υπέρταση. Μετά από έναν βαρύ χειμώνα που σας έκλεισε μέσα, βγείτε και εκτεθείτε κάθε μέρα στον ήλιο για 10-15 λεπτά χωρίς αντηλιακή προστασία, ώστε ο οργανισμός να συνθέσει την απαραίτητη ημερήσια ποσότητα βιταμίνης D. Βεβαίως μην ξεχνάτε ότι η υπερβολική έκθεση στον ήλιο είναι επιβλαβής: αποφύγετε λοιπόν τις μεσημεριανές ώρες και φροντίστε να καλυφθείτε (καπέλο, μππλούζα, γυαλιά) και να βάλετε αντηλιακό αν χρειάζετα να μείνετε στον ήλιο για μεγαλύτερο διάστημα.
  • Καλός νυχτερινός ύπνος: Η έλλειψη νυχτερινού ύπνου (λιγότερο από 6 συνεχόμενες ώρες) έχει συνδεθεί επιστημονικά με την εμφάνιση καρδιοπαθειών, καθώς διαταράσσεται ο μεταβολισμός και δεν “ξεκουράζεται” επαρκώς η καρδιά, αφού η αρτηριακή πίεση δεν υποχωρεί για όσες ώρες θα έπρεπε. Στις διακοπές, έχετε τη δυνατότητα να κοιμηθείτε 7-8 συνεχόμενες ώρες τη νύχτα, βοηθώντας το μεταβολισμό σας να ξαναρυθμιστεί όπως πρέπει και την καρδιά σας να “ξαναφορτίσει”.

Και βέβαια, στις διακοπές μειώνεται το άγχος, άρα γενικά ελέγχεται καλύτερα η υπέρταση και περιορίζεται το αντιοξειδωτικό στρες στον οργανισμό.

Απολαύστε λοιπόν το καλοκαίρι σας με όλη σας την καρδιά!