Ελευθέριος Κολομτσάς | Ειδικός Καρδιολόγος – Εντατικολόγος | 📞 213 0 251425, 6947434350 info@cardiometabolism.gr

Επιμέλεια: Σοφία Μποτέλλη

 

Το παρακάτω τεστ θα σας βοηθήσει να προσδιορίσετε το «βαθμό προσκόλλησής σας» στη Μεσογειακή Διατροφή. Υπολογίστε το σκορ σας και δείτε στο τέλος την διάγνωση!

Για να δείτε περισσότερες λεπτομέρειες για τη μεσογειακή διατροφή, διαβάστε εδώ. Για να δείτε τι περιλαμβάνει μια μερίδα από κάθε τροφή, δείτε παρακάτω στον Πίνακα «Μερίδες«.

ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ (Med diet score)

 

Πόσες μερίδες το μήνα καταναλώνετε…

Ποτέ

1-4

5-8

9-12

13-18

>18

Ψωμί / ζυμαρικά / ρύζι ολικής άλεσης

0

1

2

3

4

5

Πατάτες

0

1

2

3

4

5

Φρούτα

0

1

2

3

4

5

Λαχανικά

0

1

2

3

4

5

Όσπρια

0

1

2

3

4

5

Ψάρι και θαλασσινά

0

1

2

3

4

5

Κόκκινο κρέας 

5

4

3

2

1

0

Κοτόπουλο – πουλερικά

5

4

3

2

1

0

Γαλακτοκομικά                 (τυρί, γιαούρτι και γάλα)

5

4

3

2

1

0

 

Πόσες φορές την εβδομάδα καταναλώνετε…

Ποτέ

Σπάνια

<1

1-3

3-5

Καθημερινά

Ελαιόλαδο κατά το μαγείρεμα ή ως dressing 

0

1

2

3

4

5

 

Πόσα ml την ημέρα καταναλώνετε…

=<300 300 400 500 600 >700 ή 0
Αλκοολούχα ποτά (100ml= ένα μικρό ποτήρι κρασιού)

5

4

3

2

1

0

 

Πώς να υπολογίσετε τις Μερίδες

 

1 Μερίδα από αυτό…. …είναι ενδεικτικά
Προϊόντων δημητριακών ολικής άλεσης 1 φέτα ψωμί, 2 φρυγανιές, ½ φλιτζάνι βρασμένα ζυμαρικά ή ρύζι ή δημητριακά πρωινού, μισό κουλούρι Θεσ/νίκης
Πατάτες 1 πατάτα μετρίου μεγέθους
Φρούτου 1 μετρίου μεγέθους φρούτο (π.χ μήλο, πορτοκάλι, ροδάκινο, αχλάδι, μπανάνα), 2 μικρά φρούτα (π.χ μανταρίνια, βανίλιες, ακτινίδια), 8 φράουλες, 15 κεράσια, 30 ρώγες σταφυλιού, 1 φέτα καρπούζι ή πεπόνι, 4 αποξηραμένα φρούτα (πχ βερίκοκα ή δαμάσκηνα, μισό ποτήρι φυσικό χυμό φρούτου, 1 ½ κουταλιά της σούπας σταφίδες
Λαχανικών 1 φλιτζάνι μαγειρεμένα ή ψιλοκομμένα ωμά λαχανικά ή 2 φλιτζάνια ωμά πράσινα φυλλώδη λαχανικά ή 2 μέτρια καρότα ή 1 μέτριο αγγούρι ή 1 μεγάλη ντομάτα
Οσπρίων 1 φλιτζάνι μαγειρεμένα στραγγισμένα όσπρια
Ψάρια και θαλασσινά 1 μέτρια τσιπούρα ή 1 κολιός ή 10-12 γαύροι/σαρδέλες ή 15 μέτριες γαρίδες ή 12-14 μεγάλα μύδια
Κόκκινο κρέας (μοσχάρι, χοιρινό, αρνί κ.λπ.) μπριζόλα στο μέγεθος μιας «παλάμης», 1 μπιφτέκι στο μέγεθος μιας «γροθιάς»)
Κοτόπουλο / πουλερικά / κουνέλι μισό στήθος κοτόπουλο, 1 μπούτι κοτόπουλο
Γαλακτοκομικών 1 ποτήρι φρέσκο γάλα, 1 κεσεδάκι γιαούρτι, 1 κομμάτι σκληρό τυρί μεγέθους σπιρτόκουτου, 2 κ.σούπας μαλακό τυρί, 1 φέτα τυρί τοστ, ½ ποτήρι γάλα εβαπορέ

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Σκορ 0 – 20 : χαμηλός βαθμός προσκόλλησης στη ΜΔ

Φαίνεται πως οι διατροφικές σας συνήθειες απέχουν σημαντικά από αυτά που πρεσβεύει η Μεσογειακή Διατροφή. Για να την προσεγγίσετε περισσότερο, αλλάξτε σταδιακά τις διατροφικές σας συνήθειες και βελτιώστε την υγεία σας! (διαβάστε περισσότερα για τη Μεσογειακή Διατροφή εδώ)

Σκορ 21 – 35 : μέτριος βαθμός προσκόλλησης στη ΜΔ

Κάνετε μια αρκετά καλή προσπάθεια! Φαίνεται όμως πως υπάρχουν ορισμένες συνήθειες στη διατροφή σας που σας απομακρύνουν από τους κανόνες της Μεσογειακής Διατροφής. (διαβάστε περισσότερα για τη Μεσογειακή Διατροφή εδώ)

Σκορ 36 – 55 : υψηλός βαθμός προσκόλλησης στη ΜΔ

Μπράβο σας! Φαίνεται πως ακολουθείτε πιστά τους κανόνες της Μεσογειακής Διατροφής. Συνεχίστε έτσι!